wtorek, 31 lipca 2012

Moje terraria dla jeży

Witam, w tym poście opiszę w skrócie jak wyglądają terraria, w których mieszkają moje jeże :)
Terrarium ma wymiary 160x60x60 i jest przedzielone na pół co daje nam 2 terrariua o przybliżonych wymiarach 80x60x60cm. Skrzynia wykonana jest przeze mnie osobiście z płyty OSB, z przodu są szyby suwane na prowadnicach. Terrarium ma dno wyłożone kafelkami, żeby uniknąć namoknięcia płyty chociażby od odchodów lub rozlanej w terrarium wody.
Terrarium ogrzewam kablem grzewczym i żarówką. Należy pamiętać aby kabel grzewczy był przykryty kafelkami lub szybą (tak jak na zdjęciu u mnie).
Sam kabel w zupełności by wystarczył jednak ja używam jeszcze żarówki dla poprawienia wyglądu terrarium.
Kabel grzewczy jest podpięty do termostatu, do tego w terrarium znajduje się termometr do kontrolowania temperatur. Sondę termostatu umieściłem mniej więcej po środku płytek, pod którymi znajduje się kabel. Termostat jest ustawiony na 25*C.
Jako kryjówki stosuję kawałki kory takie jak na zdjęciu.
Moje jeże nie są uczone pić z poideł, zawsze podaję im świeżą wodę w misce. Jest to ciężka ceramiczna miska. Jest dość wysoka dzięki czemu jeże nie brudzą wody podłożem, nie mają jednak najmniejszego problemu z piciem z niej wody.
Jeżom podaję pokarm również w ceramicznych lub dużych plastikowych miskach. Małe jeże włażą sobie całe do takiej michy i pałaszują bez potrzeby ciągłego wspinania się na wysoką krawędź miski :)
Oba naczynia umieszczone są w miejscu odległym od jeżowej toalety. Ustawiam je blisko siebie co ułatwia sprzątanie i jest myślę też wygodniejsze dla jeży.
W moich terrariach znajdują się dodatkowo różne gałęzie, konary, kamienie, które urozmaicają czas jeżom. Na kamieniach nasi pupile ścierają też pazury.
Tak wyglądało terrarium przed przedzieleniem na pół, kiedy mieszkał w nim tylko jeden jeżyk.
Teraz terrarium jest przedzielone na pół, w części samicy doszedł dodatkowo kołowrotek :)
Zdecydowanie polecam robienie samemu terrariów i staraniu się o zachowaniu jak najbardziej naturalnego wyglądu pomimo używanych w nim trocin. Trochę sztucznych roślin, do których jeż nie będzie miał dostępu, korek na ściankach, konary potrafią zamienić szklane brzydkie terrarium w kawałek lasu, w którym jeż poczuje się jak w domu :)
Pozdrawiam!

PS: Na ostatnim zdjęciu terraria jeszcze są nieskończone, nie starczyło mi korka na wszystkie ścianki ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz