niedziela, 19 sierpnia 2012

Jeże i zwierzęta domowe

Witam, dzisiaj napiszę krótko o jeżach i innych zwierzętach domowych typu psy i koty.
O jakichkolwiek problemach w dogadywaniu się jakichkolwiek zwierząt domowych z jeżami jeszcze nie słyszałem. Koty początkowo będą ganiać za jeżem, który będzie je olewał (jak zbliżą się za blisko to się zwinie w kulkę na chwilę i pobiegnie dalej), a psy będą wąchać naszego jeżyka aż pokłują sobie nosy i go zignorują. Nie należy jednak zostawiać jeża w jednym pomieszczeniu z niepilnowanym psem lub kotem. Nigdy nie wiadomo czy kot lub pies nie zachce się pobawić z jeżem co może się niestety źle skończyć.
Poniżej kilka zdjęć potwierdzających moją teorię :)
Mój buldożek francuski (Joda) wielce zainteresowany moją Jadwigą. Powąchał przez chwilę i stwierdził, że to nic ciekawego więc olał i poszedł sobie w swoją stronę. Często siedzi przed szybą terrarium i się gapi na moje jeże, aczkolwiek ostatnio zauważyłem, że najbardziej w jeżach interesuje go ich miska z jedzeniem :)


Kot mojej dziewczyny siedzący w pojemniku jej jeża (Amfetamina z mojej hodowli :)). Jej koty czasami ganiają za biegającym po pokoju jeżem nie wyrządzając mu żadnej szkody i utrzymując bezpieczny od kolców dystans.

O jeżach to tyle. Małe podsumowanie: pilnujcie swojego jeża przebywającego w tym samym pomieszczeniu z innym zwierzakiem domowym, ale nie zamykajcie psa czy kota tylko po to, żeby jeż mógł się wybiegać :)
Wczoraj do mojej hodowli dołączył 6 letni osobnik gatunku Orthriophis taeniurus (stara nazwa systematyczna Elaphe taeniura). Dzisiaj będę go karmił. Może zrobię mu kilka lepszych fotek. Wąż już w terrarium, nie w tym pojemniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz